DE REȚINUT:

Asociația Telefonul Copilului îi încurajează pe copii, pe victime sau pe colegii acestora, cât și pe părinti să ceară sprijin la linia telefonica gratuita 116 111.

Toţi adulţii (cadrele didactice şi părinţii)  care au legătură cu școala, trebuie să fie vigilenţi în a identifica acest fenomen şi a interveni. 

O dată identificat fenomenul este necesar ca adulţii să respecte cele 3 principii de intervenţie:

1. SĂ ACŢIONEZE IMEDIAT

2. SĂ-I OFERE CREDIT COPILUL AGRESAT

3. SĂ IA MĂSURI PENTRU A DIMINUA PUTEREA CELUI CARE AGRESEAZĂ.

Ce trebuie să facă un copil care este agresat?

  • Să ignore comportamentul de agresare (doar în faza iniţială!).

  • Să se distanţeze de situaţia şi locul respectiv.

  • Să reacţioneze într-o manieră fermă (învăţarea abilităţilor asertive).

  • Să se asigure de protecţie (solicitarea ajutorului).