Fericirea de a împărtăși cu ceilalți este bunul suprem al omenirii. Uneori, copiii sunt încercați de anumite obstacole și nu pot fi pe deplin fericiți. Împreună, ne străduim să eliminăm obstacolele din calea tuturor copiilor, cu și fără dizabilități. (citat: Ioana Filip)

Cuvântul „filantropie” este un termen care a apărut prin secolul al XVIII-lea și provine din limba greacă: φίλος,: phílos – prieten și άνθρωπος, ánthropos – om.

In traducere: „prietenie sau dragoste față de oameni.

Trăim vremuri tulburi – vremuri de încercare – care vor deveni și mai grele dacă rânduiala greșită a lucrurilor nu va înceta.

Am pornit această campanie „umanitară”, fără o țintă obișnuită (copil bolnav, casă renovată sau ajutor pentru persoana X) ci, pentru a măsura / ilustra cum se manifestă dragostea și care este limita prieteniei față de celălalt, definit a fi „prieten”.

Ioana – la doar 11 ani – a intuit scopul acestei campanii, cu propriile cuvinte: „Fericirea de a împărtăși cu ceilalți… – pentru a fi pe deplin fericiți”.

Ioana și alți 70 de colegi de scenă, mici și mari (cu și fără dizabilități) – cu prietenie și dragoste față de toți oamenii – s-au provocat unul pe celălalt și au împărtășit CÂNTECUL POPULAR, promovând astfel, bunul lor cel mai prețios în care au investit (cu ajutorul părinților și bunicilor) timp, bani, trudă și talent.

Toți acești artiști solidari, folcloriști aflați la început de drum, au câteva dorințe comune: promovarea abilităților lor, promovarea cântecului și portului popular, promovarea dragostei și a prieteniei după care toți oamenii năzuiesc.

Fiecare videoclip, postat pe pagina campaniei, a primit zeci de like-uri și cuvinte de apreciere – semn de prețuire și încurajare maximă pentru fiecare elev – artist.

Cât valorează un like? Un like – generează un zâmbet.

Cât valorează un coment? Comunicarea – reprezintă ARTA DE A TRĂI.

Cât valorează filantropia? Măsura ne-o oferă aceeași … Ioana – copilul voluntar: „Sunt tristă, deoarece mă așteptam la mai multă susținere din partea celor mari!”.

Cum se explică sentimentul Ioanei?

Provocarea adulților (telespectatori – iubitori de emisiuni folclorice) de a investi 10 lei într-un DVD, care cuprinde 72 de piese ale elevilor interpreți – protagoniștii campaniei, ARE REZULTAT MINIM: 4 susținători.

De ce într-o campanie umanitară, folosim termenul „a investi” în loc de „a ajuta”?

A AJUTA = A fi de folos, a servi, a sluji cuiva (neputincios, incapabil).

A INVESTI = A conferi cuiva o demnitate / a pune pe cineva în posesia unei demnități.

Închei, cu un gând adresat tuturor voluntarilor cu și fără dizabilități și donatorilor, susținători ai acestei campanii:

Un FILANTROP este un om care iubește oamenii. Eu vă voi promova oricând, cu drag, pe toți, eliminând fiecare obstacol (după știință și putere).

DE LUNI ÎNCEP DISTRIBUIREA DVD-urilor către donatorii Campaniei umanitare IHTIS, iar treptat vor fi pregătite și câteva daruri, după oportunități și dorințele semnalate de voi.

Vă sunt recunoscătoare tuturor! RESPECT!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *