Atunci când l-am cunoscut, Bogdan Ionuț Apetrea avea 32 de ani, nu fusese niciodată la școală – dar știa să scrie, să citească, folosea cu ușurință calculatorul (singura modalitate prin care putea vorbi, la propriu), era înconjurat de prieteni, avea simțul umorului și, mai presus de toate, era OMUL care nu se lasă doborât nici măcar atunci când genunchii aproape că ating pământul.

Cu sprijinul câtorva voluntari și a unei școli partenere, Bogdan a devenit ELEV PENTRU O ZI – descriind acea experiență inedită, astfel: “A fi elev înseamnă mult mai mult decât credeam: înseamnă emoția primului pas trecut peste pragul clasei, înseamnă mulțimea ochilor curioși, înseamnă un dascăl transformat în părinte, înseamnă o amintire a vieții pe care nici o informație online nu o poate înlocui”


Din acel moment, Bogdan – aflat în căutarea unui “ceva” nedefinit – a schimbat monotonia zilelor lipsite de griji, de activitate, dar și de speranță – cu o viață activă, lăsându-se convins că: “Niciodată nu este prea târziu, iar dreptul la educatie este dreptul la viata!”.

Trecând prin birocrația vremurilor noastre, când orice bună intenție este strivită de autoritarul “NU SE POATE”, Bogdan și “îngerașul lui păzitor” au mișcat munții din loc, acesta fiind școlarizat la domiciliu timp de doi ani (clasele I-IV), prin cursuri zilnice susținute online (aspect inedit), după programa școlară specifică proiectului educațional “A doua șansă”.

Acest nou capitol din viața unui adult cu dizabilități, s-a scris fără nici o investiție în plus ci, cu: deschidere, înțelegere, armonie, răbdare, acceptare, bună rânduială… – trăiri firești ce au șters timp de doi ani consecințele discriminării. 

La sfârșitul clasei a IV-a (absolvită cu FB pe linie), pentru Bogdan Ionuț Apetrea “A doua șansă” la educație s-a întrerupt din nou. În ciuda strădaniei tuturor, inspectoratul școlar a învins ușor și simplu: “NU SE POATE!”.  

Deoarece există sute sau mii de povești asemănătoare, IHTIS creează ȘCOALA ACELORA CARE REFUZĂ SĂ SE DECLARE ÎNVINȘI, iar prin platforma noastră de e-learning adaptat ONLINE, încurajăm toți elevii cu diferite deficiențe fizice, CES sau ADHD (și părinții acestora) să lucreze suplimentar (prin fișele de lucru) și să se auto-evalueze (prin teste), astfel încât, la sfârșitul fiecărui an școlar să avem suficiente dovezi pentru: solicitarea înscrierii copilului cu dizabilități în școala normală sau (după caz) învățământ la domiciliu și cu ajutorul voluntarilor – să reușim acest demers (scopul final propus).

VĂ AȘTEPTĂM SĂ FACEM ÎMPREUNĂ PRIMUL PAS CĂTRE ȘCOALA INCLUSIVĂ. MULT SUCCES!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *